Operat szacunkowy

CO TO JEST OPERAT SZACUNKOWY?
Operat szacunkowy to opinia Rzeczoznawcy Majątkowego na temat wartości nieruchomości w formie przewidzianej przepisami prawa. Zawiera istotne informacje uzyskane w procesie wyceny, w tym podstawy prawne, analizę rynku, opis nieruchomości i jej przeznaczenia, zrozumiałe dla odbiorcy obliczenia oraz wynik końcowy z uzasadnieniem.
Po wykonaniu wyceny, przekazujemy gotowy operat klientowi w formie wydruku lub wysyłamy na wskazany adres e-mail operat w pliku PDF z podpisem elektronicznym.
Operaty szacunkowe przygotowywane przez naszych rzeczoznawców spełniają wszystkie wymogi formalne zgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa. Są sporządzane zgodnie ze stanem faktycznym i prawnym nieruchomości oraz określają realny, rynkowy poziom wartości nieruchomości.

JAKIE DANE ZAWIERA OPERAT SZACUNKOWY?
- informację jaka nieruchomość jest przedmiotem wyceny
- cel i zakresu wyceny
- położenie nieruchomości
- określenie podstaw formalnych, merytorycznych oraz źródła danych o nieruchomości
- określenie dat ważnych dla określenia wartości nieruchomości
- opis stanu prawnego i techniczno-użytkowego nieruchomości
- informacje o przeznaczeniu wycenianej nieruchomości wynikające m.in. z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
- analizę i charakterystykę lokalnego rynku
- informacje na temat sposobu wyceny, czyli wyboru podejścia, metody i techniki szacowania
- określenie wartości nieruchomości z przedstawieniem przyjętych założeń i niezbędnych obliczeń
- wynik końcowy wyceny wraz z uzasadnieniem
- załączniki (dokumenty użyte przy wycenie, dokumentacja fotograficzna, dowód ubezpieczenia zawodowego rzeczoznawcy).

JAKIE DOKUMENTY SĄ WYKORZYSTYWANE PRZY TWORZENIU OPERATU SZACUNKOWEGO?
- informacje o nieruchomości zawarte w księdze wieczystej lub innym dokumencie stwierdzającym prawo do nieruchomości
- plan miejscowy, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
- kopia mapy ewidencyjnej
- wypis z rejestru gruntów i kartoteki budynków
- kopia mapy zasadniczej
- akty notarialne, wyroki i postanowienia sądów
- decyzje odpowiednich organów w tym pozwolenia na budowę, zgłoszenia rozpoczęcia budowy, pozwolenia na użytkowanie, zgłoszenia zakończenia budowy
- protokół z oględzin nieruchomości
- dokumentacja techniczna i projektowa, uzgodnienia branżowe
- dokumentacja fotograficzna
- inne dokumenty istotne dla sporządzenia wyceny
- zaświadczenie Spółdzielni mieszkaniowej dotycząca spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu
- umowy, decyzje i inne dokumenty, które mogą być podstawą wpisu do księgi wieczystej